Arriva wijzigt dienstregeling Bad Nieuweschans zonder overleg

Een gewijzigde dienstregeling van vervoersmaatschappij Arriva heeft geleid tot veel onrust in de gemeenschap van Bad Nieuweschans. Er zijn enkele treinritten vanuit het grensdorp richting Winschoten geschrapt. Het gaat met name om ochtendritten van 06.45 uur en 07.45 uur die zijn verdwenen uit de dienstregeling. Afgezien van forenzen die hier last van hebben, is het met name schooljeugd, die nu langer moet wachten. Schooljeugd met name naar Groningen en Winschoten moeten of overstappen of aanzienlijk langer wachten. De Partij voor het Noorden heeft daarom schriftelijke vragen gesteld aan het College van Gedeputeerde Staten van Groningen.

1) Is het College op de hoogte van deze gewijzigde dienstregeling van Arriva en de gevolgen van forenzen en schooljeugd uit Bad Nieuweschans?

2) Kan en wil het College een rol spelen teneinde de dienstregeling terug te draaien of een beter alternatief aan te bieden in samenspraak met Arriva en de vereniging Dorpsbelangen Bad Nieuweschans?